Egyre több országban, egyre több ember kerül célkeresztbe a keresztény hite miatt.
Vajon miért alakult ki világméretű támadás a keresztények ellen és milyen eszközökkel próbálják meg bombázni a keresztény világot? Ezekre a kérdésekre keresték a választ az M5: Ez itt a kérdés című műsorának december 11-ei, szerdai adásában, amelyben exkluzív interjút is készítettek azzal a lengyel kamasszal, aki a rendőrsorfallal felvezetett, lengyelországi LMBTQ-menet elé állt egy feszületet magasba emelve. A 15 éves Jakub Barylát a liberálisok kiátkozták.
Az Open Doors nevű keresztény, emberi jogi nonprofit szervezet februárban közzétett listájából kiderül, hogy a világon összesen 245 millió embert bántalmaztak, üldöztek tavaly a vallása miatt, azért, mert keresztény.
A World Watch List országokra bontja az eseteket.
Eszerint a legtöbb keresztényt Észak-Koreában támadták meg, de az Afganisztánban, Szomáliában, Líbiában, Pakisztánban, Szudánban, Eritreában, Jemenben, Iránban és Indiában élők közül is több volt veszélyben. Emellett az Iszlám Állam nevű terrorszervezet célpontjai között is sok volt a keresztény nő és lány. Az adatok összesítéséből kiderül, a bántalmazottak száma nőtt, az egy évvel korábbi adatokhoz képest 14%-al több volt az áldozat és minden kilencedik keresztényt ért valamilyen atrocitás a világon napi szinten.
Pusztán az a tény, hogy valaki a „provokatív” Jézushoz tartozik, az elég ok arra, hogy ráterelődjön mások figyelme, és ha olyan alapelvek, igazságok mentén próbál élni, amit Jézus hirdetett, akkor nagyon természetesnek tűnik, hogy azoknak az embereknek az útjába kerül, akik akár a hatalom, akár a pénz, akármilyen más átmeneti érték mentén próbálják az életüket értelmezni és az egójukat növelni – kezdte a beszélgetés Sajgó Szabolcs jezsuita szerzetes, majd hozzátette, hogy ez annak is a jele, hogy az egyház jól csinálja, amit csinál.
A műsor másik meghívott vendége, Vágvölgyi Gergely egyetértett abban a szerzetessel, hogy a keresztény életforma provokálja azokat, akik más vallásban hisznek.
Jézus Krisztust követni egy radikális életforma, ő meg is ígérte, hogy üldözni fognak titeket az én nevemért, tehát ebben nincs újdonság, és ha az egyház történetét vizsgáljuk, az elmúlt kétezer évet, akkor folyamatosan ezt is tapasztaljuk, hogy Jézus Krisztus követőit mindig üldözték az ő nevéért – eltérő földrajzi környezetben és eltérő intenzitással, de az biztos, hogy ez most, 2019-ben kicsúcsosodik – mondta a politológus, majd arról beszélt, hogy a felmérésekben leírt számok óvatos becslések, mert több olyan ország van, ahonnan nem lehet megbízható információkat kapni a megtámadott és üldözött keresztények számáról. Kiemelte a diktatúraként működő Észak-Koreát, amely az első a listán és amelynél kizárólag a disszidensek szavaira lehet hagyatkozni.
A harmadik meghívott Ifj. Lomnici Zoltán alkotmányjogász, aki Nigériát hozta fel példának, ahol az ország egyik fele keresztény, a másik fele muszlim. Kiemelte, hogy nem csak a közel-keleti területeken jellemző a keresztényüldözés, hanem Afrikában is jelen van amellett, hogy a vallás is terjed.
Vannak olyan vélemények, amelyek szerint egyedül Afrikában nő a keresztények száma jelenleg, ehhez képest viszont – és ez egy nagyon drámai párhuzam – , sokan a kereszténységet a nyugati világgal azonosítják” – mondta a Nigériában sok keresztény haláláért felelős Boko Haram nevű iszlamista terrorszervezetre utalva.
A Boko Haram a Halál nyugatra megnevezéssel, kifejezéssel fordítható”– tette hozzá. Az alkotmányjogász szerint a Boko Haram a nyugati világ hírnökének tartott keresztényekre támad rá.
Ahol a zavarkeltés nagyon fontos eszköz a hatalom vagy akármilyen manipuláció miatt és valaki a békének az embere és a különféle vallásokat össze tudja hozni, amelyek testvérnek tekintik egymást, akkor annak pusztulnia kell – tette hozzá Sajgó Szabolcs és példaként arról beszélt, hogy ha van olyan, aki megpróbálja megakadályozni, hogy rabszolgák legyenek a legszegényebbek, és kiáll a kisemmizettek mellett, azt meg kell ölni. Aztán arról beszélt, hogy a jezsuita rendben a hetvenes évek közepén terjedt el az identifikációs kifejezés, eszerint a kereszténység a hit és az igazságosság szolgálata, aminek a lényegét az evangélium adja.
Manapság Európában is kezd elterjedni a keresztényellenesség.
Ebből a szimbolikus, jogi aspektusból nő ki, ezen a területen kezdik el először támadni a kereszténységet – mondta Vágvölgyi Gergely, a Vasarnap.hu és a keresztényüldözést feldolgozó Stand for Christians News főszerkesztője, majd arról beszélt, hogy a keresztényüldözés jelenségének az egyik legnagyobb drámája, hogy itt, Európában, ahol a keresztények sok szempontból még nyugodt körülmények között élhetik meg a hitüket, nem tudnak az üldözésekről az emberek. Úgy látja, hogy ez ellen mindenképpen tenni kell.
Nyugat-Európában mindennapos, hogy a kereszténységről beszél egy-egy politikus és nem csak külföldi. Gyurcsány Ferenc felesége az Európai Parlament üres üléstermében jósolta meg a „sötét középkor visszatérését, a papok korlátlan, mindenekfelett álló hatalmát”. Beszéde egy részletét levetítették a műsorban. Gyurcsányné vallási fundamentalizmusnak nevezte a kereszténységet és azon rettegett, hogy Orbán Viktor „exportálja Lengyelországba az illiberalizmust” a lengyelek pedig Magyarországra a vallási fundamentalizmust. Végül a papok ellen is uszított, mondván, majd „megint ők határozzák meg”, mit csináljanak az emberek. – mondta Gyurcsányné. ifj. Lomniczi Zoltán szerint Gyurcsányné rést keres és megpróbál olyan új szavazókat megszólítani, akik a gyűlöletkeltésre, a polgárok összeugrasztására, a magyarok elleni uszítására vevők.
„Itt egyértelműen erről van szó, ráadásul itt egy ennél nagyobb galádság is történik. A több évszázada jól működő lengyel-magyar barátságot is megpróbálja ezzel megbontani. Nem csak azért kevés ehhez ő, mert mint láthattuk üres volt a plenáris ülésterem, hanem azért is, mert végső soron azoknak az alapértékeknek a támadása, amelyeket ők sem tudnak kikerülni, mindig kudarcba fullad ” – magyarázta ifj. Lomnici Zoltán, majd szóba került, hogyGyurcsány Ferenc megpróbálta anyagilag is ellehetetleníteni az egyházat a kormányzása idején,miközben el kellett fogadnia, hogy van húsvét és karácsony és azt is, hogy a halál közeledtével sok választópolgár hirtelen vallásossá válik.
Ezeket a szembejövő oszlopokat ő sem tudja kikerülni, ez mindig megcsapja őt, tehát természetesen próbál lavírozni ezek között – mondta a DK elnökére utalva.
Ehhez Sajgó Szabolcs annyit tett hozzá, hogy ez egy „régi, recsegő-ropogó lemez” és nem érti, hogyan lehet ezt újítás nélkül folyamatosan feltenni a lejátszóra. Felelevenített egy múlt század elején lejátszódott, szécsényi történetet, amelyben a Forgách-kastély elé összehívott embereknek erőszakos, kövér papokról beszélt egy szónok. Mire az első sorokban álló vékony ferencesek megkérdezték, hogy rájuk gondolt-e az illető, és ez véget vetett a gyűlésnek. Ezzel arra utalt, hogy annál, aki személyesen ismer egyházi embereket, ezzel nem érnek célt.
Vágvölgyi Gergely politológus szerint Gyurcsányné szónoklata nem más, mint „szavazatmaximalizációs technika”, ami kapcsolódik a keresztényüldözéshez.
Az a párt, amelyet képviselőasszony megjelenít az Európai Parlamentben, a leghatározottabban antiklerikális, egyházellenes párt ma a magyar politikai spektrumon. Pont ez a retorikájuk egyik lényegi eleme, hogy ők tudják a legvehemensebben szidni mindazt, ami szent, ami köthető a kereszténységhez, az egyházhoz. Ezt fejezte ki ez a beszéd is, ami sokkal inkább a hazai hallgatóságnak szólt, mint a nyugat-európainak vagy akár a lengyelnek – magyarázta, majd hozzátette, hogy amikor a Hungary Helps Program törvénybe iktatásáról szavazott a magyar országgyűlés, ennek a pártnak a képviselőcsoportja volt az egyetlen, amelyképes volt nemmel szavazni arra, hogy Magyarország üldözött embereket segítsen.
Ezután arról beszélgettek, hogy nemrég Ausztria egyik legszentebb helyén, a bécsi Stephansdomban egy LMBTQ akció keretében adott nagyszabású koncertet a transzvesztita Conchita Wurst. Sajgó Szabolcs erre úgy reagált, nem szabad távolról elítélni egy jelenséget, meg kellene vizsgálni, hogy mi állhat annak hátterében, hogy az osztrákok beengedtek egy ilyen produkciót a nagy templomba. Ugyanakkor hozzátette, hogy a jelenségnek egyértelműen káros hatásai lehetnek.
Megmutatták az eseményen készült képeket. Ennek kapcsán a jezsuita szerzetes úgy vélte, ha ezek a képek más kulturális környezetben jelennek meg, blaszfémikus, vagyis istenkáromló képekké válnak.
Ez mindig így van, ha a saját kontextusából kiragadnak valamit, akkor igen könnyen ilyen gyümölcsöket terem, és meg vagyok győződve, hogy ott Bécsben is nagyon sok embernek ez egy fölháborító esemény volt – mondta.
Felvetődött a kérdés, hogy miért mindig a kereszténység ellen tiltakoznak a művészek, más vallások ellen miért nem ennyire hangosak. Ifj. Lominci Zoltán emlékeztette a többieket a Charlie Hebdo szerkesztősége elleni merényletre és megemlítette, hogy Dániában is gyakoriak a Mohamed karikatúrák miatti támadások, amelyekóvatosságra intik az Iszlámmal szembehelyezkedő művészeket vagy az ezt a vallást kritizáló liberálisokat.
Ehhez képest azt látják, fizikai atrocitás abból nem következik, ha Jézust artistának bélyegzik, vagy éppen a Bibliát megszentségtelenítik egy színdarabban. Ez a liberális gyávaság egyik jó példája – magyarázta, majd hozzátette, hogy a DK-soknak azt kellene megértenie, hogy nem csak az egyházat sértik meg az ilyen beszédekkel, hanem a híveket is.
Az LMBTQ-közösségi istenkáromló akcióiban vallási jelképeket igyekeznek bemocskolni.
Ez is a zsigeri gyűlöletből táplálkozik, másrészt, bár nem akarok senkit felmenteni a cselekedeteinek súlya alól, de a tudatlanságból is. Ha nem ismerjük azt, ami ellen tiltakozunk, ha nem ismerjük azt, amit meggyalázunk, akkor persze, hogy elragadtatjuk magunkat” – mondta Vágvölgyi Gergely, aki szerint igyekezni kell ezeket az embereket „a kufárokat is kikergető krisztusi szeretettel” megszólítani, hogy csökkenjen a tudatlanságuk.
Ezután a Jakub Barylával készült exluzív interjú következett, amelyben a 15 éves kamasz elmondta a véleményét a lengyel kereszténységről és felidézte emlékeit a Plock városában megrendezett Pride felvonuláson szerzett atrocitásairól is.
„Nem érdekelt az, hogy most jobb oldalról vagy baloldalról bármiféle szervezet, társaság támadott volna engem, én inkább arra koncentráltam, hogy azt tegyem, amit úgy éreztem, hogy tenni kell. Ez pedig az volt, hogy nem tudok egyetérteni azzal, amit ők csinálnak. Úgyhogy engem az tényleg nem érdekelt, hogy rólam mit beszélnek. Persze eljutott a fülembe egy csomó dolog.Megtudtam, hogy egy rasszista szervezetben indokrináltak engem.Hogy milyenek azok a szülők, akik így nevelik a gyerekeiket (…) Saját szabad akaratomból mentem el oda, és aztán elmentem imádkozni a szüleimhez, akik erről nem tudtak, ha tudtak volna, nyilván nem is engednek oda. A kommentekből azt is megtudtam, az édesanyám azt mondta,hogy alkoholista körökben mozgok, ott nevelkedem, mert egy normális család így nem nevelheti a gyerekét.Olyanokat is hallottam, hogy azért voltam ott, mert valaki megbízott engem ezzel, és ezért pénzt kaptam, ezek komplett butaságok annál, aki materialistaként gondolkodik. Ez nálam érzelmi kérdés volt függetlenül attól, hogy kívülről belülről az Úristentől mit tanultam, mit hallottam” – mondta a fiatal fiú, aki keresztet tartott a Pride felvonuláson részt vevők elé.
Sajgó Szabolcs ezután arról beszélt, hogy sokféle kereszténység van, az egyház határai pedig nem esnek egybe a Római katolikus egyház fizikai határaival.
Tudjuk azt, hogy a bűnbánat, bárhol van az ember, az az Istennek az irgalmával találkozik” – mondta a szerzetes, aki fölhívta a figyelmet arra, hogy amikor odaállt a kereszttel az emberek elé, a lengyel fiút a hite vezérelte.
„Az, hogy a világban mennyi probléma van, hogy recseg-ropog, és ennyi vértanú van, én erről azt gondolom, hogy ez a jó Isten irgalmának a jele, mert minden egyes vértanú valamiféleképpen az örökkévalóságra egy ablak.
A ránk záruló, saját sötétségünkön ütött rés, hogy beáradjon az Isten irgalma. A vértanúk vére, a kereszténység vetése visszamegy oda, amikor Jézus keresztje alatt áll a római százados. Látja mindazt, ami történik, azt az össze-vissza tömeget, a tülekedést, a főpapokat, a hívő zsidókat, a katonákat és látja, hogy Jézust ez az egész nem érinti úgy meg, hogy magával ragadja akármilyen irányba. Amikor hallja is azt, hogy milyen békességgel hal meg és hogy azt mondja, Atyám, bocsáss meg nekik, nem tudják, mit cselekszenek, akkor kijelenti, hogy ez az ember valóban Isten fia volt” – mondta, majd hozzátette, lehet olyan választ adni a gyűlöletre, a sötétségre, akármilyen bűnre, rosszra, amellyel az ember kinyilvánítja, hogy számára nem ez az élet a legfontosabb, nem ezeknek az embereknek az elismerése a legfontosabb, nem a földi igazságosság a legfontosabb,hanem az élő, jelenlévő Istennel való kapcsolat.
Ez a legnagyobb győzelem a gonoszság felett, hogy az Isten jelenvalóvá válik. a térben, időben Jézus követőjében” – összegezte a gondolatot.
A politológus szerint az, hogy a fiatal lengyel fiú felmutatta a felvonulók felé a keresztet, autentikus keresztény válasz volt. Szóba került, hogy ezek után őt vitték el a rendőrök, a saját védelme érdekében. A keresztény politológus emlékeztette a többieket arra, hogy ez a mozdulat nem csak a fiú mozdulata volt. Ebben benne volt minden keresztény mártír tette, aki valaha az életét adta a hitéért.
Ekkor a stúdióban ülők felelevenítették, hogy pár évvel korábban a lengyel nagykövetség előtt is tüntetett egy istenkáromló csoport, ami után feljelentés született. Ifj. Lomnici Zoltán arról beszélt, hogy 2010 óta tart a folyamatos, Magyarországgal és Lengyelországgal szemben összehangolt nyomásgyakorlási kísérlet,amihez hozzákapcsolják az illiberális jelzőt az antiklerikális képviselők.Szerinte ezzel elérik, hogy a nyugati médiában nagyobb teret kapjon a hamis kinyilatkoztatásuk. Majd arról beszélt, hogy büntetőjogi szempontból a keresztényellenes megnyilvánulásoknál bizonyos esetekben felmerül a közösség tagjai elleni erőszak, a becsületsértés és a jó hírnév sérelme is.
Sokkal tudatosabban kell kiállni az érdekeink védelméért, és nem kell attól tartani, hogy esetlegesen bármilyen bélyeget illesztenek vagy sütnek ránk. Teljesen természetes, ha egy keresztény kiáll a saját értékrendjéért, akkor ezért támadni fogják” – mondta az alkotmányjogász, aki azt hangsúlyozta, hogy a kereszténység háborúban áll, az üldözések, támadások pedig ennek a háborúnak a részei.
Ezután szóba kerültek a vallásos és vallásellenes reklámok, a Charlie Hebdo szerkesztőségének lemészárlása, sőt, még Madonna is, aki az egyik klipjében Jézust egy síró, fekete férfinak ábrázolta, amiért egy nagy világcég szerződést bontott az énekessel.
A legnagyobb rossz az, ha a gonosz, a gyűlölet, az ellenségeskedés azt váltja ki belőlünk, hogy valami hasonló módon válaszoljunk. Akkor diadalmaskodik a rossz, ha belénk hatol” – magyarázta Sajgó Szabolcs, majd hozzátette, hogy a Jézusban gyökerező szeretet -civilizáció védelme a kereszténység érdeke.
Forrás: origó