Rami Malek speciális mozgás tréner segítségével tanulta meg Freddie Mercury egyéni mozdulatait és gesztusait.
Mi a teendő akkor, amikor egy filmszerep olyan különleges képességeket követel meg, amivel nem rendelkezik a színész?
Lovas trénerektől kezdve, a beszéd tanárokon át a koreográfusokig, Hollywoodban rengeteg olyan szakértő van, akik felkészítik a sztárokat a legkülönfélébb szerepekre. Vannak azonban olyanok, akik a végsőkig elmennek, hogy az egyszerű halandó színészből zenei legendát faragjanak.
Egy dolog megalkotni, egy új karaktert, de egy legendát életre kelteni teljesen más.
Rami Maleknek a mozgásszakérő Polly Bennett segítségére volt szüksége, hogy ne csak pusztán utánozni tudja a Queen frontemberét Freddy Mercury-t, hanem teljes mértékben át tudja élni a szerepet a Bohém rapszódiában.
Bennett már az első találkozásukkor felhívta a figyelmét a Mr. Robot színészének arra, hogy nem klasszikus értelemben vett koreográfiát fog neki tanítani.
Meg kell érteni, miért mozgott úgy egy ember, ahogy mozog. Ez az, ami igazán hasznos egy színésznek. Rami nem egy táncos. Ezért nem szabad őt úgy kezelnem – mondta Polly Bennett.
Bennet mélyen beleásta magát Mercury életébe, nem csak az interjúkat, a felvételek és előadásokat tanulmányozta, hanem belemélyedt az énekes fiatalságának tanulmányozásába is azért, hogy hitelesen újraalkossa Mercury mozgását.
Minden ember másképpen mozog, hiszen különböző hatások érik, más dolgokat látnak, vagy más családi hatások érik, az is hatással van rá, hogy milyen helyen nőtt fel. Ez az, amit öröklött mozgásmintázatnak hívunk – nyilatkozta Polly.
Bennett felfedezte, hogy Mercury feltűnően takargatta a száját, mikrofont használva, cigarettázva vagy szemüveggel, mert hiú volt a fogaival kapcsolatban.
Az ifjú Mercury hosszútávfutó volt. Ebből eredhetett az a hihetetlen energia, amitől a nézőnek az az érzése támadt, mintha fel-alá sprintelne a színpadon.
A legnagyobb kihívás Bennet számára az volt, hogy úgy kellett kockáról-kockára újraalkotni a Queen 1985-ös Live Aid koncertjét, hogy közben Mercury spontaneitása megmaradjon.
Amikor Bennett megnézte Malek alakítását, amint az elejétől a végéig előadja a 20 perces Live Aid koncert jelenetet , akkor tudta, hogy igazán jó munkát végzett.
Amikor megcsinálta az egészet lépésről lépésre, gesztusról gesztusra, a kellő pillanatban véve levegőt, forgatva a mikrofont és a gitáron a megfelelő akkordokat játszva, akkor szavakkal leírhatatlan büszkeséget éreztem – foglalta össze saját és Rami Malek teljesítményét a mozgásszakértő.
Forrás: contextus